Propagace sladkovodní akvakultury
Projekt RYBA NA TALÍŘ vznikl na podporu sladkovodní akvakultury a má za cíl zlepšení povědomí široké veřejnosti o pozitivech konzumace domácích sladkovodních ryb. Projekt je zaměřen na prezentaci zdravé kuchyně a poukazuje na to, že rybí maso je nejen chutné, ale především bohaté na pro organismus prospěšné tuky, minerály, vitamíny a také je zdrojem lehce stravitelných bílkovin. Snahou je rovněž podpořit domácí trh a regionální prodejce sladkovodních ryb.
Projekt se snaží ukázat snadnou přípravu ryb a vyvrátit tak o nich zažité předsudky. Se speciálně upraveným mobilním stánkem jsou navštěvovány farmářské trhy, regionální slavnosti, jarmarky a další místa, kde kuchař přímo prezentuje recepty a způsob jejich správného zpracování. Uvařený pokrm můžete přímo na místě ochutnat a vzít si recept s postupem, podle kterého pak můžete vařit v klidu a pohodlí domova. Máme pro vás připraveno i vaření ve formě videí, které naleznete přímo na tomto webu v záložce Recepty.
Součástí projektu je také prezentace sladkovodní akvakultury na odborných výstavách. V roce 2022 se v rámci propagace sladkovodní akvakultury budeme účastnit mezinárodního agrosalonu Země Živitelka v Českých Budějovicích.
Prezentace projektu na farmářských trzích se v roce 2022 neuskuteční.
Projekty roku 2019 a 2020
Zajištění výstav a veletrhů pro projekt Ryba na talíř na rok 2019 (CZ.10.5.109/5.2/4.0/16_003/0000824) Cílem projektu je prezentace sladkovodní akvakultury na odborných výstavách. Účastníkům z řad široké či odborné veřejnosti jsou přestaveny kuchařské life show, které jsou spojeny s ochutnávkou pokrmů ze sladkovodních ryb.
Realizace kontaktních akcí projektu Ryba na talíř pro roky 2019 a 2020 (CZ.10.5.109/5.2/4.0/16_003/0000822) Realizace kuchařské roadshow s prezentací zpracování sladkovodních ryb určená pro akci Poznej svého farmáře, farmářské trhy a lokální slavnosti ve městech střední velikosti. Dále také prezentace sladkovodních ryb a receptů z nich v super či hypermarketech, promo akce pro ZŠ a profesionální školení kuchařů.
Zajištění kreativní části kampaně Ryba na talíř pro roky 2019 a 2020 (CZ.10.5.109/5.2/4.0/16_003/0000825) Projekt zahrnuje především revitalizaci webových stránek, tvorbu instruktážních videí, fotokuchařku, grafickou úpravu letáků s fotorecepty, grafickou tvorbu bannerů. Dále také tvorbu informačních a edukačních materiálů formou letáků či samolepek.
